неділю

Здоров’я – найбільше багатство

Досвід переконав нас у тому, що в більшості
 усіх невстигаючих учнів головна причина
 відставання у навчанні – поганий стан
здоров’я, якесь нездужання або захворювання,
 найчастіше зовсім непомітне і таке,
 що можна вилікувати тільки спільними
зусиллями матері, батька, лікаря та вчителя.
                                                                                                      В.О.Сухомлинський
Здоров’я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа. Недарма в народі кажуть: у здоровому тілі – здоровий дух. Щоб надовго вистачило і того й іншого, треба загартовувати дитину змалечку, виховувати в неї звичку регулярно займатися фізичною культурою.
         Діти приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. І дуже важливо з перших днів створити їм такі умови, щоб це бажання не згасло. Тому треба прагнути, щоб кожен вихованець повірив у свої можливості, радів дзвінку на урок, зустрічі з учителем, щоб шкільне життя стало для нього змістом особистого. Тільки за таких умов учень зростатиме духовно і розумово.
         40-хвилинне сидіння за партою згубно діє на фізіологічний розвиток усіх школярів, приводить до порушення основних нервових процесів, зниження розумової та м’язової працездатності. Розробляючи навчальний режим, особливу увагу слід приділяти чергуванню різних видів діяльності, активному відпочинку на уроках, де превалює статичне навантаження на учнів. Причому активно відпочивати мають не лише м’язи кисті руки, які стомлюються від письма, малювання, ліплення, а й усі м’язи тулуба, нижніх і верхніх кінцівок. В 1-му класі повинно бути дві фізпаузи по 2 хв. кожна на 10-й та 20-й хвилинах уроку, а в 2-4 класах – по одній паузі на 20-й хв. Уроку.
         В.О.Сухомлинський в кількох своїх статтях підкреслював: «Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили.»
         Напевне, ніхто не сумнівається в тому, що рух має величезне значення в житті дитини. Справді, коли вона рухається – ходить, бігає, стрибає, кидає м’яч, катається на велосипеді тощо, дихання її прискорюється,  серце б’ється частіше, а це означає, що й організм краще працює, активізуються процеси, які сприяють росту і розвитку.        
         Отже, діти відчувають величезну потребу в русі, що є для них засобом пристосування до життя, пізнання навколишнього світу.
         Завдяки загальному зусиллю вчителів, учнів і батьків щодо здоров’язбереження, завдяки систематичній, послідовній і творчій роботі з організації фізкультхвилинок, динамічних пауз та ін. здоров’язберігаючим технологіям забезпечується достатній рівень функціональної діяльності всіх органів та систем організму дітей на уроці, їхній загальний бадьорий стан.    

Здоров'язберігаючі технології:
               Дихальна  гімнастика     
               Пальчикова гімнастика
               Фізкультхвилинка                                                           
               Звукова  гімнастика
               Ігри та ігрова терапія
Ранкова гімнастика                                                                               
Казки та  казкотерапія                                                                                                                                           
Вправи енергізатори                                                                      
 Арт-техніка          
Уроки у природі             
 Музичний супровід         
 Аромотерапія

Немає коментарів:

Дописати коментар